Wesley

Tess legt haar visie op taal uit: “In Nederlands is het ‘excellentes pommes’. En in het Frans is het ‘pommes excellentes’.

***

Tess kleedt zich aan. Ze trekt een T-shirt aan met een panda op. Ik geef haar een paar kousen. “Hier Tess, die had je gisteren ook aan, die zijn nog niet vuil.”
“Neen mama, vandaag kies ik voor het panda-thema!”. 

#oogrol

***

Luna organiseert een quiz. Ze heeft speciaal een “kleuterronde” toegevoegd, zodat Tess ook een beetje kan meedoen.
“Hoe heten de vijf vrienden van Kabouter Plop?”
Ik: “Kwebbel, Klus…”
Tess: “…en Wesley!”

***

“Mama, ik wil graag naar een Franstalige school. Ik vind Frans een leukere taal!”
“Wij hebben toch liever dat je naar dezelfde school gaat als Felix: voor ons is dat veel makkelijker. Bovendien doe je toch heel veel activiteiten in het Frans: zwemmen, dansen, scouts, atletiek,…?
“Als ik groot ben, wil ik naar dezelfde school als Luna!”
“Maar die is in het Nederlands?”
“Ja, maar dat is niet erg, want daar mag ik dan eindelijk wél chocola eten!”

***

De school van Felix houdt verkiezingen. De zesdejaars verenigen zich in partijen die een programma opstellen. Samen met Felix overlopen we de potentiële verkiezingsbeloften van zijn partij de ‘golden pigs‘.
“We hebben al een hockey-toernooi, een tekenwedstrijd, een moppenwedstrijd…”
“Wat denk je van een kinderen-baas-dag?”
“Mama, jij hebt écht politiek instinct!”

Wij kunnen tevreden melden dat de ‘golden pigs‘ het meeste stemmen binnenhaalden. Niet in het minst dankzij hun overtuigende communicatiecampagne, waarbij ze hun kiespubliek verwenden met gouden knalstickers.

ik stem-2

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s