Rustig

Soms denk je dat je een rustige week voor de boeg hebt – bijvoorbeeld omdat je een paar dagen in je uppie naar Barcelona mag. Maar als die week dan voorbij is, en je verrassend uitgeput in je zetel hangt – dringt het plots door dat je die week misschien toch enigszins fout had ingeschat.

Zaterdag

IMG_0099 2

We trekken een dagje naar Doornik om de feestzaal te inspecteren en zien dat het goed is.

IMG_0118

’s Avonds zijn we uitgenodigd op een verjaardagsfeestje dat blijkt plaats te vinden in de Brusselse undergroundscene. Serieus, noise rock. Op mijne leeftijd. #Magazin4

Zondag

Richting Barcelona. Uitstekende timing: de hele regio staat in rep en roer. Om 10 uur ’s avonds wandel ik de straat van mijn hotel in – en besef ik dat de nacht kort zal zijn.

Maandag

IMG_0260

Allez, er wordt dan toch gewerkt.

IMG_0153

En genoten.

Dinsdag

IMG_0261

Mijn verjaardag. Ik breng acht uur door op de Catalaanse luchthaven. Het wordt nu écht wel tijd om een nieuwe verjaardatum te vinden.

IMG_0262

Eenmaal thuis, een geweldige ontvangst. In vergelijking met vorig jaar, gaat het met de kaarsjes de goeie richting uit (en wie weet slaan ze volgend jaar wel echt de spijker op de kop).

Woensdag

IMG_1029 - Copie

Ik ben dan misschien geen voorzitster van het Oudercomité meer, maar op woensdagavond laat met de nieuwe voorzitster briefjes schrijven voor de Dag van de Leerkracht, lukt nog net.

Donderdag

IMG_0192

X neemt mij ’s avonds onverwacht mee naar Antwerpen, waar hij een Bed & Breakfast en een restaurantje geregeld heeft. De B&B blijkt zowaar naast de galerij te liggen waar neef Wappe die avond een vernissage houdt van zijn waanzinnige 365-project (een aanrader, wanneer u houdt van ietwat vreemde, maar inspirerende kunst).

Vrijdag

IMG_0210

Na een uitgeregend snipperdagje in Antwerpen, krijg ik eindelijk mijn kinderen nog eens te zien. Met Felix vertrek ik naar de Heizel, voor een heerlijke voorstelling van Cirque du Soleil.

Zaterdag

IMG_0220

Met wat vrienden uitblazen in de Schaarbeekse underground van Les Ecuries du Tram, tijdens het Alles es Just-festival. Het moet niet elke week punk zijn. #Stijn

Zondag

Effe niksdoen.
En bedenken dat ik een rustige week voor de boeg heb.
Serieus.

Een gedachte over “Rustig

Geef een reactie

