Snotneuzen

September blaast alweer zijn laatste adem uit. De koortsige virussen hebben plaats geruimd voor alledaagse herfstige snotneuzen. De warme jassen en dichte schoenen worden afgewisseld met rokjes en sandalen. De leibomen in de tuin staan vol indrukwekkende appels en peren, waarvan er dagelijks een paar richting boekentas verhuizen.

Luna heeft Anne Frank, de Guldensporenslag en Magelhaes al achter de kiezen, terwijl Felix wordt klaargestoomd voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal (of daar lijkt het toch op #onthoudwoorden). Tess hoopt elke dag opnieuw dat het weekend is, of dat ze op z’n minst niet naar de IBO moet – en kijkt tegelijkertijd vol spanning uit naar haar allereerste Engelse les op maandag.

En ik hoopte eindelijk op wat rust. Na zes jaar voorzitterschap van het oudercomité – en nu het straatfeest en de rommelmarkt op school achter de rug zijn – leek er eindelijk een periode van organisationele kalmte aangebroken.

Tot het besef doordrong dat we nog altijd moeten trouwen. En dus zijn we vandaag naar de zaal gaan kijken (#top), hebben we een datum vastgelegd (#lente2018) en geraken we langzaam maar zeker in trouwmodus.

#hetkomteraan!

***

Quotes van de maand

Tess kijkt met een hopeloze blik naar haar volgestouwde klerenkast.
“Mama, ik heb echt NIKS om aan te doen!”

Tess: “Mama, ik dacht altijd dat Witte Oma gestorven was omdat haar batterij op was!”

Tess past kleren van haar zus die ik op zolder voor haar bewaard had.
“Mama dat vind ik een beetje moitié hoor.
“Moitié?”
“Ja, een beetje mooi en een beetje lelijk!”

Tess ontmoet haar grootoom, één van de broers van Manou.
“Hij vond dat jij een heel knap meisje bent, Tess.”
“Echt? Krijg ik dan een cadeautje?”

2 gedachtes over “Snotneuzen

    1. Dank Caro! Het was weer het dagje wel 🙂 Zat in Barcelona, tussen de Catalaanse separatisten – en heb de hele dag in de luchthaven doorgebracht (wegens de staking aldaar)….Volgend jaar verander ik van datum! Hopelijk alles goed me jullie!!

Geef een reactie

