Muco

36c17e9c65dadf01a720948c1ef54f6bWe zijn vandaag met een schone lei aan het nieuwe jaar begonnen. Felix is sinds woensdag weer aan de slag, Tess ging op donderdag opnieuw naar school, en vrijdag zat iedereen vrolijk weer thuis wegens de eerste pedagogische studiedag van het jaar.

Deze ochtend ging ik bij de juf van Felix langs, om haar te melden dat onze zoon mononucleose – oftewel de kusjesziekte – heeft opgelopen (en geen mucoviscidose, zoals oma foutief begrepen had, waarna ze een semi-hartaanval kreeg), dat ie dus met momenten misschien wat moe zal zijn, en er best geen kindjes van zijn beker drinken (maar geen paniek: het is erger om de ziekte als volwassene te krijgen dan als kind).

Daarna ging ik langs bij de juf van Tess, om haar te melden dat onze dochter een blaasontsteking heeft opgelopen, en dat ze dus veel moet drinken, en af en toe zal klagen van pijn aan haar litteken in de onderbuik.

De juf van Luna gaf ik nog even respijt.

***

Luna in tranen: “Tess heeft mij geslagen”.
Tess, verontwaardigd: “Luna wou mij helpen!”

Tess: “Trouwen dat is heel mooi…”
“…maar kussen dat is dégoutant!”

Geef een reactie

