Zeldzaam

Tess, die sinds ze vier werd volledig fles- en pampervrij door het leven gaat, deed deze vakantie ook ontzettend haar best om haar broer en zus bij te benen in de categorie “mooiste vakantiequotes”.

Wij, bij het spotten van een prachtig uitzicht, of een mooi kasteel (we zaten in de Auvergne- en de Loire-streek) riepen steevast enthousiast: “Kijk eens, hoe mooi!” of “Zie eens hoe bijzonder!”
En Tess steevast, in combinatie met het rollen van haar ogen: “Pffft, niks speciaals.”

Felix probeert zijn zus onder te indruk te krijgen van zijn hardloopcapaciteiten.
Tess (roloog): “Jij loopt zo traag als een baby.”

Ik maak op een autoweg een 180° graden-draai met de auto.
Tess, onder de indruk: “Wow mama, dat was S U P E R.”

Tess: “J’aime pas les pernichons.” 
X: “Pernichons? Cornichons, tu veux dire?”
Tess: “Non! PERNICHONS! Tu rigoles ou quoi?”

We zitten aan de oevers van de Loire, en er vliegt een toom eenden voorbij.
Tess: “Waw, kijk die pinguïns!”

We gaan naar de zoo. Felix rent extatisch heen en weer door het dierenpark, dolenthousiast over de aanwezigheid van zoveel unieke fauna.
Tess, halverwege: “Zeg, ik heb nu wel genoeg dieren gezien hoor”. (roloog)

“Tess, wat vond je het leukste van het dierenpark?”
“De ezels!”

(nvdr: er waren geen ezels in het dierenpark)

***

En uiteraard een eervolle vermelding voor Luna en Felix:

Luna, wanneer we een picknickend gezin voorbij wandelen: “Mama, dat meisje was de enige die geen ‘bonjour’ zei, en haar mama vond dat niet beleefd van haar. Volgens mij zit ze in haar puberteit!”

Felix, luidkeels, vanuit zijn kamer in de gîte: “Mama, mama, mama! Mijn VOET!”
Ik, half ongerust, halverwege de trap. “Wat is er met je voet??”
“Ik heb een Egyptische en een Griekse voet. Ik ben ZELDZAAM!”

Geef een reactie

